SIKÇA SORULAN SORULAR

S. Pilates yapmak için bir yaş ve kilo sınırlaması var mı?

C. Hayır. Pilates her yaşta ve her kiloda kişi için faydalı olabilir. Pilates, fiziksel fitness ile fiziksel terapi arasında bir köprü gibi olup, bireysel gereksinimlere uygun olarak adapte edilebilir.

S. Mat Pilatesi mi yoksa Aletli Pilatesi mi önerirsiniz?

C. Burada konu birinin diğerinden daha iyi olup olmaması değildir. Temel Pilates egzersizi bir mat üzerinde yapılarak çok iyi sonuçlar alınabilir. Bununla birlikte, Reformer, Cadillac ve Stability Chair gibi yaylı aletler eşmerkezli ve ayrımerkezli kas kasılmalarına benzer bir performans ortaya koyarak kasları güvenli bir şekilde çalıştırır ve geliştirir. Direnç bantları, Pilates çemberleri ve egzersiz topları gibi daha küçük Pilates aletleri, değişik amaçlara hizmet ederek katkılar sağlarlar.

S. Pilatesi etkili olabilmesi için hangi sıklıkta yapmalıyım?

C. İdeal olarak haftada 2-3 ders önerilir; iki ders arasında bir gün dinlenme ya da yürüyüş, bisiklete binmek, yüzmek gibi kardivasküler bir etkinlik düşünülebilir. Böyle bir uygulama programı ile Pilates’in ‘zihni vücut ile uyumlaştırma’ hedefini gerçekleştirme yolunda sağlam adımlarla ilerleyebileceğiniz gibi, çeşitli Pilates ilkelerinin günlük yaşamınızın da parçası olmaya başladığını görebileceksiniz. 10 -15 derslik bir süre sonunda farkı hissetmeye başlamanız beklenmektedir.

S. Pilates egzersizleri ile kilo verebilecek miyim?

C. Pilates egzersizi bir kardiyo çalışması değildir; ve temel olarak kilo vermek üzerine odaklanmaz. Bununla birlikte, makul bir diyet ve kardiyo çalışması ( hızlı yürüme, bisiklete binme ya da yüzme gibi) eşliğinde Pilates de sağlıklı kilo verme programının önemli bir unsuru durumuna getirilebilir.

S. Pilates dersinde ne giymeliyim?

C. İçinde rahat hareket edebileceğiniz bir spor kıyafet giyebilirsiniz. Pilates dersi yalınayak ya da spor ayakkabısı ile değil çoraplı olarak yapılmaktadır.

Reklamlar