TEMEL İLKELER

Pilates Metodunun temel ilkeleri 7 ana konu üzerine odaklanır:

1. Öze yöneliş : Pilates enerjisi, vücudunuzun merkezi olan sırt ve karındaki derin kaslardan başlayarak kol ve bacaklara doğru yayılır. Kendi özünüzde denge durumunu ve odaklanmayı geliştirdikçe, vücudunuz üzerindeki tüm hareketleri koordine etmekte daha becerikli olacak; daha etkin ve zarif bir şekilde hareket edeceksiniz.

2. Akışkan Devinim: Pilates, egzersizler sırasında yumuşak ve bir sıvının dalgalanması gibi hareketleri kullanarak tüm vücudunuzun aynı şekilde etkilenmesine odaklanır.

3. Konsantrasyon: Konsantrasyon sizin vücudunuzdaki her kasın ne yaptığına odaklanmanız olanağını tanır. Böylece, özenli bir şekilde vücudunuzun farkına vararak, onu yeniden eğitmek için zihninizi kullanma becerisini geliştirebilirsiniz.

4. Nefes: Pilates hareketleri uygun nefes alma ile başlar. Derin nefes, zihni sakinleştirir ve vücudun kendisini yenilemesine ortam hazırlar.

5. Düzgünlük: Eğer vücut düzgünlüğünü kaybederse, bu durum hem hareketleri hem de duruşu etkiler. Pilates egzersizleri doğru nefes alma, omurun düzgünleştirilmesi ve ana kasların güçlendirilmesi yoluyla size düzgün bir duruş kazandırır.

6. Doğruluk: Pilates kısa ve öz prensibi üzerine odaklanır. Her bir hareketin tüm vücudu etkileyeceği dikkate alınarak, doğru hareketlerin yapılması esastır.

7. Kontrol: Pilatesin temel prensiplerini uygulamak, vücudun her noktası için bir farkındalık yarattığı gibi egzersiz sırasında tüm kasların kontrolünü de olanaklı kılar.